Cake is my life!

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Mango-och limeglass

Av Natalie - 31 mars 2012 20:04

Mango- och Limeglass!                                                                          

Ingredienser:

  • 1 Lime, rivet skal + 1tsk saft 
  • 1 paket fryst mango ( 300 g )  
  • 1 burk kesella ( 10%, 250 g )
  • 2 ½ msk florsocker
  • ½ tsk vaniljsocker

Gör så här:

Skölj limen. Riv skalet och pressa ut saften. Lägg alla ingredienser i en matberedare. Och mixa till en jämn och krämig konsistens. Fördela fluffet i små glas. Garnera ev. med hallon eller något annat.

Servera genast!    





Nästa gång blir det ett recept på Lingonparfait.





Kram Natalie!                                                                                                                                                      























 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie - 26 april 2012 21:18

Hej alla vänner. . ....   Jag vill bara medela at jag gör ett uppehåll i bloggandet på obestämd tid....   Hoppas att ni har tyckt om mina recept..   Kramar Natalie ...

Av Natalie - 17 april 2012 18:22


Kardemumma kakor! ♥   Till 14 kakor ☻   Gör så här:  Sätt ugnen på 175 grader. Rör 100 g rumsvarmt smör med 40 g strösocker och ½ tsk vaniljsocker. Rör varsamt i 140 gram vetemjöl och tryck ihop till en deg. Forma till en rulle...

Av Natalie - 16 april 2012 15:19

Hej. Förlåt för dålig uppdatering. . . . Jag har varit lite upptagen eftersom att det har varit Påsklov!   Så jag tänkte berätta lite saker som jag har gjort! ♥   Dag 1: Jag och mamma åkte till Sollentuna centrum ♥   Dag 2: ...

Av Natalie - 9 april 2012 17:17


Hej,, nu kommer ett recept på påsktårta!   VIT CHOKLADMOUSSETÅRTA MED SAFFRAN!   Ingredienser: 300 g mandelmassa  1 st ägg 2 st äggvitor 1 ½ msk kakao Fyllning: 3 dl vispgrädde 200 g vit choklad 2 st ägggulor ½ pkt saffran ...

Av Natalie - 5 april 2012 07:25


LINGONPARFAIT!   Hej nu kommer ett recept! För fyra personer: 2 äggulor ½ dl socker  2 dl rårörda lingon 1 äggvita 2 dl vispgrädde Gör så här: Vispa äggulorna och sockret vitt och pösigt. Rör i lingonen. Blanda väl. Vispa äggvitan....

Presentation


Hej och välkommen till min blogg. Här kommer jag att lägga ut recept och lite andra saker. Hoppas att ni tycker om min blogg!

Kramar Från Natalie!

Så här mycket är klockan! ♥

Sök i bloggen

Fråga mig

8 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

Ska jag börja med att ha med mat recept också?
 Ja, vad kul!
 Ja
 Kanske
 Lite men inte för mycket
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Klicka på mig!!

my pet!

..

Yummy Cupcake

Ovido - Quiz & Flashcards