Cake is my life!

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Natalie - 9 april 2012 17:17

Hej,, nu kommer ett recept på påsktårta!


VIT CHOKLADMOUSSETÅRTA MED SAFFRAN!


Ingredienser:

  • 300 g mandelmassa 
  • 1 st ägg
  • 2 st äggvitor
  • 1 ½ msk kakao

Fyllning:

  • 3 dl vispgrädde
  • 200 g vit choklad
  • 2 st ägggulor
  • ½ pkt saffran

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader. Riv mandelmassan och rör ned ägg, äggvita och kakao. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, cirka 25 cm i diameter. Grädda kakan i nedre delen av ugnen i ca 20 minuter. Låt kakan kallna.

Fyllning: 

Vispa grädden, men inte alltför hårt. Smällt chokladen på svag värme i vattenbad så att den precis bara smälter. Vispa ner äggulorna en i taget i chokladen. Tillsätt lite av den vispade grädden och rör ut till en jämn smet. Rör ner saffran. Vänd sist ner chokladsmeten i resten av grädden. Bred ut smeten över kakan i formen. Täck med plast film och frys minst 3 timmat. Låt tårtan stå framme minst ca 20 minuter före serveringen. 

P.S Vi satte på små marsipan kycklingar!


Kram Natalie!     





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen till min blogg. Här kommer jag att lägga ut recept och lite andra saker. Hoppas att ni tycker om min blogg!

Kramar Från Natalie!

Så här mycket är klockan! ♥

Sök i bloggen

Fråga mig

8 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

Ska jag börja med att ha med mat recept också?
 Ja, vad kul!
 Ja
 Kanske
 Lite men inte för mycket
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Klicka på mig!!

my pet!

..

Yummy Cupcake

Ovido - Quiz & Flashcards